Grosz do grosza

Dan Ariely jest profesorem psychologii behawioralnej. Napisał kilka świetnych książek dotyczących ludzkiej irracjonalności, w której prezentował najważniejsze idee oraz wyniki badań nad naszą niekonsekwencją, brakiem racjonalności, pułapkami poznawczymi czy problemami związanymi z różnego rodzaju wyborami. Zaproponował również koncepcję wedle której ludzka irracjonalność, może i jest czasami nielogiczna, ale w gruncie rzeczy bywa całkowicie uzasadniona i przewidywalna. W gruncie rzeczy wiele naszych pomyłek poznawczych jest konsekwencją rozwoju cywilizacyjnego czy ewolucyjnego.

Niedawno ukazała się jego kolejna książka w polskim przekładzie napisana współnie z Jeffem Kreislerem. Kreisler nie jest psychologiem. Ukończył studia prawnicze, ale jest między innymi twórcą programów satyrycznych. Dzięki współpracy tego duetu książka Grosz do grosza. Jak wydawać mądrze i unikać pułapek finansowych jest zabawnym przeglądem najważniejszych badań dotyczących psychologii behawioralnej przez pryzmat życia przeciętnego “wydawacza pieniędzy”.

Dostaniemy najważniejsze koncepcje i wyniki badań WIELKICH nazwisk – Thalera, Kahnemana, Tversky’ego, Loewensteina i oczywiście Ariely’ego podane w lekki i humorystyczny sposób. Dodatkowo wiele idei, które zwykle odnoszone są do kwestii związanych przede wszystkim z inwestowaniem, tu autorzy starają się pokazać w szerszym kontekście, wielu codziennych wyborów finansowych. Krótko mówiąc – nic nowego, ale świeżo i zabawnie.

PS. Zostawię tu tylko fotkę z tytułem jednego z rozdziałów. Zwłaszcza, że ta fraza dwu, czy trzykrotnie się pojawiła w książce. I zgrzyta mi to tłumaczenie w oczach  😉

 

[Photo by Sam Truong Dan on Unsplash]

Grosz do grosza, D. Ariely, J. Kreisler

Grosz do grosza. Jak wydawać mądrze i unikać pułapek finansowych, Dan Ariely, Jeff Kreisler
Wyd.: Smak słowa, 2019

Tłum.: Agnieszka Nowak-Młynikowska

Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *